neděle 12. prosince 2010

Zazimování chilli

Poté co jsem na konci sezóny 2009 zlikvidovala všechny kytky a vyhodila i tu, kterou jsem měla až do prosince na chodbě za dveřmi, jsem se dočetla, že chilli může úspěšně přezimovat a další rok začít brzy a hojně plodit. Takže jsem se rozhodla, že další rok pár kytek zazimiju. Vzhledem k tomu, že když začnu něco dělat, tak většinou ve velkém, z původního záměru pár kytek, jsem jich nechala přezimovat asi 25 :))
Koncem září, kdy jsem začala likvidovat poslední zbytky papriček jsem začala na internetu hledat, jak vlastně přezimovat. Každý radil něco jiného, někdo přesadit a ostříhat jak kořeny, tak větvičky, někdo nechat v původním květináči a ostříhat až na jaře....
Já se nakonec rozhodla, a to hlavně z prostorových důvodů, ostříhat jak kořeny, tak větve a přesadit do malých květináčů. Rostlinky by měli být v chladnu a měli by mít dostatek  světla. Většina zdrojů uvádí teplotu do 10°C.
Zalévám zhruba jednou za tři týdny, vždycky trochu, jenom aby papričky neuschly. Na jaře je zase přesadím do velkých květináčů, přihnojím a dám ven.
Hlavní důvod proč jsem se rozhodla nechat svoje rostlinky přezimovat, je ten, že snad budou odolnější a začnou rychleji kvést a plodit, tudíž je budu moc nechat venku a do skleníku a fóliovníku, dát nové odrůdy. Jestli se ovšem nepletu a jestli vůbec přezimují se ukáže až na jaře. 






Žádné komentáře:

Okomentovat