čtvrtek 9. prosince 2010

Sezóna 2010

Letos jsem pěstovala chilli podruhé, ovšem vloni jsem měla pouze pár kytek, takže stačilo zavařit pár skleniček a  zbytek šoupnout do mrazáku. Letos, ač počasí úrodě nepřálo, byla nakonec sklizeň docela solidní. Kromě semínek od kamarádů a od pěstitelů z chilliwebu, jsem objednávala také semínka z Anglie, na které jsem sice 3 týdny čekala, ale nakonec zdárně dorazili.
První semínka jsem dávala klíčit zhruba v polovině ledna. Zkoušela jsem klíčit ve vatě, hlíně, vodě i kokosových tabletách.



Většina odrůd nakonec opravdu vyklíčila, takže sazeničky jsme měli nakonec po celém bytě:)








Vzhledem k velkému množství sazenic, jsem nakonec začala vysazovat celkem brzy i ven. Většina papriček šla na zahradu na chalupě a pár rostlinek zůstalo na balkóně. První rostlinky jsem začala vysazovat v dubnu, nenápadně jsem začala okupovat skleník a podařilo se mi tam postupně propašovat opravdu hromadu kytek. Kromě chilli dokonce různé druhy rajčat, okurek atd....
Už v březnu jsem postavila (spíše teda nechala si postavit) foliovník a od dubna jsem i do něj vysazovala první papričky. Poslední jsem vysadila v květnu. Venku sice nebyla úroda nic moc,ale sklizeň ze skleníku a foliovníku stála za to. 



Sklizeň probíhala postupně. První papričky začali dozrávat v červenci a poslední jsem likvidovala zhruba v polovině října. Bohužel některé druhy letos v podstatě neplodili, navíc mi u některých kytek vyšisovali cedulky s názvy. Co se zpracování týče, vznikla hromada zavařenin, chilli džem, chilli pickle, curry pasty, omáčky.......






Spousta papriček zůstalo v mrazáku




A sušením vznikla dokonce zajímavá vánoční dekorace.






Vzhledem k tomu, že jsem  letos nevěděla kolik čeho vyklíčí, nakonec jsem měla zhruba 350 sazenic. Příští rok bych si chtěla nechat z každého druhu 2-3 sazenice a zaměřit se spíše na kvalitu než kvantitu.

Žádné komentáře:

Okomentovat